Viimastel nädalatel on paljud elanikud ja autojuhid, kelle igapäevane teekond kulgeb riigi- ja vallateedel, mida kasutatakse Rail Baltica raudteearenduse pinnasevedudeks, märganud, et mastaapsete ehitustööde ning muutliku ilma ja lumesaju tõttu on teed tavapärasega võrreldes porisemad.

Mõistame, et see tekitab ebamugavusi — määrib autosid ja muudab sõidutingimused keerulisemaks.  Ehitusettevõtted VerstonTaristonINF InfraTREV-2 GruppMerko GRK kasutavad igapäevaselt mitmekülgseid puhastusmeetmeid, et tagada võimalikult puhtad ja ohutud teed kogu tööde ulatuses. Samuti teeme operatiivinformatsiooni vahendamisel koostööd kohalike omavalitsuste ja Transpordiametiga.

Mida oleme teinud ja mida saame veel ära teha:

  • teede sagedasem puhastamine;
  • rangemad rataste pesu- ja puhastusprotseduurid objektide ja kaevanduste väljasõitudel;
  • eraldi reageerimismeeskonnad probleemsemates kohtades;
  • vedude korralduse kohandamine tundlikel aegadel


Harju II – Soodevahe–Kangru (Verston)

  • Teid puhastatakse igapäevaselt. Kasutusel on kolm harjamasinat, kaks imurit ja rehvipesur.
  • Kolm korda nädalas toimub märkide ja piirete pesu ning õhtuti teede süvapesu.
  • Vajadusel kriitiliste majaesiste survepesu käsitsi.
  • Teede seisukord on rahuldav, probleemid esinevad pigem karjääride väljasõitudel.

Harju III – Kangru–Saku (INF Infra)

  • Valmiduses on kaks harjamasinat.
  • Objekti ümbruse veoteid monitooritakse igapäevaselt ning iga tööpäeva lõpus toimub  lisakontrolli.
  • Nädala veomaht karjäärist on väga madal, umbes 750 tonni. INF Infra veab materjali EMG karjäärist; EMG harjab igapäevaselt teed kuni Hagudi–Kodila viaduktini.
  • Teede seisukord: rahuldav

Harju IV – Saku–Harjumaa/Raplamaa piir (Merko & GRK)

  • Kuni 28.11 polnud märkide pesu vajalik; vajadust hinnatakse uue nädala alguses.
  • Harjamasin töötas:
    • Tõdva–Hageri teel
    • Kiisa avariialajaama teel
    • Viljandi mnt ja Hao tee ristumisel
    • Soo teel
    • Saku–Tõdva viadukti piirkonnas
  • Objektilt väljumine toimub killustikukattele rajatud teed mööda; määrdumisel vahetatakse killustik välja.
  • Teede seisukord: hea.

Rapla I – Harjumaa/Raplamaa piir–Loone (Verston)

  • Puhastustehnikast oli väljas kaks harja.
  • Vedusid teostas nädala jooksul kokku umbes 31 autot päevas. ( Mustus, Reinus ja Urges)
  • Teede seisukord: rahuldav.

Rapla II – Loone–Hagudi (Verston)

  • Puhastustehnikast on kasutusel kaks harjaga masinat.
  • Tähisposte puhastatakse iga õhtu.
  • Teede seisukord: rahuldav.

Rapla III – Hagudi–Alu (Tariston)

  • 28.11.25 teostati Hagudi karjäärist kolme poolhaagisega muldkeha materjali vedu ja kasutatakse veoteed nr 20141.
  • Teede seisukord: rahuldav.

Rapla IV – Alu–Kärpla (Verston)

  • Töös  on kuus erinevat puhastusmasinat:
    1. Pärnu mnt – Orava karjäärid
    2. T15 – Purila karjäär
    3. 20113 ja T15 – Reinu karjäär
    4. 20125 ja T28 – Rapla jaama (objekti kontori) tsoon
    5. T27 – Juula viadukt ja Raikküla tsoon
    6. T27 – Rüütja karjäär
  • Järelevalvet teostataks eminimaalselt kolm korda nädalas ja infot vahetatakse operatiivselt.
  • Riigiteel 20113 oli üksikuid auke ning teepeenrad vajavad täitmist. Lahendusi otsitakse koostöös, kuna sama karjääri teenindavad mitme ettevõtte veokid.
  • Teede seisukord: rahuldav.

Rapla V – Kärpla–Selja (TREV-2 Grupp)

  • Töötavad kaks harjamasinat (Reinu karjäärist väljuval teel ja Järvakandi ümbruse teedel).
  • Teede seisukord: rahuldav.

Pärnu I – Selja–Tootsi (Tariston)

  • 24.-28.11 vedusid ei toimunud ning need lükati edasi 49. nädalasse (1.12-5.12)
  • Teede seisukord: hea.

Küsimused ja kontaktid

Kui tekib küsimusi või puudutab probleem konkreetset lõiku, saab kõige kiirema info vastava lõigu veebilehelt või võttes ühendust ehitajaga, lõikude kaupa on info leitav SIIT.

Täname kogukonda kannatlikkuse ja tagasiside eest. Koostöös partneritega teeme kõik, et liiklus oleks võimalikult ohutu ja teed võimalikult puhtad. Rail Baltica projekteerimise ja ehitamisega seotud küsimustes Harjumaal saab ühendust võtta: harju@rbe.ee, Raplamaal: raplamaa@rbe.ee ning Pärnumaal parnu@rbe.ee .


Kuidas see lugu Sind end tundma pani?
Rõõmsana
0
Üllatunult
0
Targemana
0
Ükskõikselt
0
Kurvana
0
Vihasena
0