Tallinna  Ülemiste jaam jõudis täna varahommikul olulise tähiseni, kui reisirongid ja reisijad suunati täiesti uue ooteplatvormi juurde – kasutusele võeti esimene valminud osa Rail Baltica põhjapoolsest väravast, Ülemiste Linda terminalist.

Uus 230 meetri pikkune ja 9,3 meetri laiune platvorm kuulub Rail Baltic Estonia arendatava infrastruktuuri koosseisu. Seni teenindasid Elroni ronge vanad ooteplatvormid, mis paiknesid osaliselt samas asukohas. Nüüd suunati reisiliiklus uuele platvormile, kus kohtuvad nüüdisaegne disain ja kus saab juba osaliselt kogeda tulevast reisijateekonda.

„Eestis on töös esimese rahvusvahelistele nõuetele ja standarditele vastava reisiterminali ja transpordisõlme ehitus,“ ütles Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets. „Ülemiste terminal on ainulaadne kogu piirkonnas, siia koonduvad tulevikus kahe rööpmelaiusega raudteed — 1520 mm ja 1435 mm —, trammitee, jalgratta- ja jalakäijate ühendusteed ning bussiterminal kuue ootealaga. Tänaste töödega on lõppemas esimene etapp, mille käigus on rajatud uued reisijate rajatised.“

Ülemiste Linda terminal valmib 2028. aastal. Selle projekteeris Londoni arhitektuuribüroo Zaha Hadid Architects koostöös Eesti ettevõttega Esplan. Skulpturaalse vormiga hoone kerkib üle Suur-Sõjamäe tänava, ulatudes 20 meetri kõrgusele ja ühendades Rail Baltica kiirraudtee, Elroni kohalikud liinid, Tallinna lennujaama, trammiliikluse, bussiliinid ja kergliiklusteed.

Ka Elroni jaoks on see teetähis. „Kiiremad ja mugavamad ühendused koos toetava taristuga on see, mida meie 8 miljonit reisijat ootavad,“ ütles Elroni juhatuse esimees Lauri Betlem. „Kindlasti oodatakse pikisilmi ka uute suundade ja ühenduste avamist – nii ühendust Pärnu, Riia, Kaunase kui ka Varssaviga. Linda terminal saab olema sõlmpunktiks, kus kõik need suunad kohtuvad ja on hästi ühendatud ka lennuväljaga. See saab olema nii logistiliselt kui sisuliselt reisija jaoks uus tase, mis oma atraktiivsuses aitab tuua inimesi ära maanteelt ja lahendada liikumisvajadusi säästlikuma raudteetranspordi toel.”

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti (TTJA) peadirektor Kristi Talving sõnas: „TTJA on Ülemiste jaama alal väljastanud ehitusloa rohkem kui sajale rajatisele. On suur rõõm näha, et ehituslubade väljastamise tulemused järk-järgult avalikkusele nähtavaks muutuvad. Ülemiste Linda platvorm on ilmekas näide sihikindlast koostööst, mis panustab kaasaegse infrastruktuuri arengusse ning pakub inimestele mugavamat rongiga sõitmise võimalust.”

Terminali rajamine on suurim omataoline infrastruktuuriprojekt Eestis ning selle elluviimine toimub etapiviisiliselt ja kogu ehituse perioodil jätkub rongiliiklus katkestusteta. Kui Rail Baltica 2030. aastal valmib ja tööd alustab, väljub just Linda terminalist esimene kiirrong Tallinna ja Varssavi vahelisel liinil.

Ülemiste terminali ehitust finantseeritakse Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondist (ÜF) ja Euroopa ühendamise rahastust (CEF).

PRESSIFOTOD

ÜLEMISTE LINDA TERMINALI VISUAALID

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?
Rõõmsana
6
Üllatunult
1
Targemana
1
Ükskõikselt
0
Kurvana
0
Vihasena
0