Viimastel nädalatel on paljud elanikud ja autojuhid, kelle igapäevane teekond kulgeb riigi- ja vallateedel, mida kasutatakse Rail Baltica raudteearenduse pinnasevedudeks, märganud, et mastaapsete ehitustööde ning muutliku ilma ja lumesaju tõttu on teed tavapärasega võrreldes porisemad.

Mõistame, et see tekitab ebamugavusi — määrib autosid ja muudab sõidutingimused keerulisemaks.  Ehitusettevõtted VerstonTaristonINF InfraTREV-2 GruppMerko GRK kasutavad igapäevaselt mitmekülgseid puhastusmeetmeid, et tagada võimalikult puhtad ja ohutud teed kogu tööde ulatuses. Samuti teeme operatiivinformatsiooni vahendamisel koostööd kohalike omavalitsuste ja Transpordiametiga.

Mida oleme teinud ja mida saame veel ära teha:

  • teede sagedasem puhastamine;
  • rangemad rataste pesu- ja puhastusprotseduurid objektide ja kaevanduste väljasõitudel;
  • eraldi reageerimismeeskonnad probleemsemates kohtades;
  • vedude korralduse kohandamine tundlikel aegadel

Harju II ehituslõik – Soodevahe–Kangru (Verston)

Teede seisukord: rahuldav
Puhastus: kasutusel 3 harja, 2 imurit ja rehvipesur 

Transporditeedena on kasutusel Tallinna ringtee Väo ja Assaku piirkonna vahel; Assaku-Jüri tee (tee nr 11105); tee Jüri ja Aaviku piirkonna vahel Jüri alevikust lõuna pool (tee nr 11330); vedusid teostatakse ka Maardu ja Jõelähtme valla piirkonnas.

Harju III ehituslõik – Kangru–Saku (INF Infra)

INFO ON TÄIENDAMISEL.

15.12.2025 – 31.01.2026 lõikudel 1 ja 3 vedusid ei planeerita.

Harju IV ehituslõik – Saku–Harjumaa/Raplamaa piir (Merko & GRK)

INFO ON TÄIENDAMISEL.

Rapla I ehituslõik – Harjumaa/Raplamaa piir–Loone (Verston)

Teede seisukord: rahuldav

Puhastus: Töös on kaks harja, vajadusel kasutatakse imurit, tähispostide ja märkide puhastus toimub kolm korda nädalas.

Oluline märkus: Tehakse ettevalmistusi Reinu karjääri väljaveotee peenra parandamiseks.

Rapla II ehituslõik – Loone–Hagudi (Verston)

Teede seisukord: rahuldav 

Puhastus: Töös on kaks harjamasinat + veega töötav masin.

Materjalivedudeks ei kasutata Tallinn-Rapla-Türi maanteed (tee number 15).

Rapla III ehituslõik – Hagudi–Alu (Tariston)

Teede seisukord: rahuldav 

Tariston ei teosta vedusid kuni 09.01.2026

Selles lõigus olevatel teedel on liikumas teiste ettevõtete veokid.

Rapla IV ehituslõik – Alu–Kärpla (Verston)

Teede seisukord: rahuldav

Puhastus: kokku on kasutusel  kaheksa erinevat  puhastusmasinat, mis töötavad:

  • Orava ja Purila karjääride juures; Kehtna vallas kasutatakse veega harjamasinat (teel nr 20113), mis ei saanud 12.12 külma tõttu töötada; masinad töötavad ka Juula, Raikküla, Rüütja lähedal ja Rapla jaama tsoonis.
    Veega puhastamine on madala temperatuuri tõttu hetkel problemaatiline, kuid peaks taas olema võimalik alates 15.12.
  • Rapla-Tallinna-Türi maanteel (tee nr 15) töötavad Hagudi–Rapla lõigus ja Hagudi piirkonnas kaks puhastusmasinat.
    Kavandatud on teepeenarde parandus.

Rapla V ehituslõik – Kärpla–Selja (TREV-2 Grupp)

Teede seisukord: rahuldav 

Puhastus: töös on kaks harjamasinat (Järvakandi ja Reinu karjäär) ja imur Reinu karjääri juures.

Veod toimuvad  Reinu karjäärist, Lubja karjäärist ning vastuvõtupunktid on Sverre teel ja Lihuveski tunneli piirkonnas.

Pärnu I ehituslõik – Selja–Tootsi (Tariston)

Teede seisukord: hea 

Puhastus: töös on üks hari Kootja ja Pärnu-Rakvere-Sõmeru maantee ristmikul.

Veod: toimuvad Kobra karjäärist (10 autoga).


Küsimused ja kontaktid

Ehitusega seotud teede probleemide korral kirjutage: kaebus@rbe.ee . Vastame 3 tööpäeva jooksul.

Kui tekib küsimusi või puudutab probleem konkreetset lõiku, saab kõige kiirema info vastava lõigu veebilehelt või võttes ühendust ehitajaga, lõikude kaupa on info leitav SIIT.

Täname kogukonda kannatlikkuse ja tagasiside eest. Koostöös partneritega teeme kõik, et liiklus oleks ohutu ja teed võimalikult puhtad.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?
Rõõmsana
0
Üllatunult
0
Targemana
2
Ükskõikselt
0
Kurvana
0
Vihasena
0