Viimastel nädalatel on paljud elanikud ja autojuhid, kelle igapäevane teekond kulgeb riigi- ja vallateedel, mida kasutatakse Rail Baltica raudteearenduse pinnasevedudeks, märganud, et mastaapsete ehitustööde ning muutliku ilma ja lumesaju tõttu on teed tavapärasega võrreldes porisemad.

Mõistame, et see tekitab ebamugavusi — määrib autosid ja muudab sõidutingimused keerulisemaks.  Ehitusettevõtted VerstonTaristonINF Infra, TREV-2 Grupp, Merko GRK kasutavad igapäevaselt mitmekülgseid puhastusmeetmeid, et tagada võimalikult puhtad ja ohutud teed kogu tööde ulatuses. Samuti teeme operatiivinformatsiooni vahendamisel koostööd kohalike omavalitsuste ja Transpordiametiga.

Mida oleme teinud ja mida saame veel ära teha:

  • teede sagedasem puhastamine;
  • rangemad rataste pesu- ja puhastusprotseduurid objektide ja kaevanduste väljasõitudel;
  • eraldi reageerimismeeskonnad probleemsemates kohtades;
  • vedude korralduse kohandamine tundlikel aegadel


Harju II – Soodevahe–Kangru (Verston)

  • Teid puhastatakse igapäevaselt. Kasutusel on kolm harjamasinat, kaks imurit ja rehvipesur.
  • Kolm korda nädalas toimub märkide ja piirete pesu ning õhtuti teede süvapesu.
  • Vajadusel kriitiliste majaesiste survepesu käsitsi.
  • Teede seisukord on rahuldav, probleemid esinevad pigem karjääride väljasõitudel.

Harju III – Kangru–Saku (INF Infra)

  • Teede sieukord on hea, massvedusid ei toimu
  • Teede puhastamise valmiduses on harjamasin ja vaakumimur.
  • Puhastust tehakse igapäevaselt Kivi teel ning pöördel riigiteele nr 15.
  • Juurdepääsuteel kasutatakse killustikalust, mis aitab puhastada rehve enne asfaltteele jõudmist.
  • Pesupunkte karjääride juures ei ole, mistõttu keskendutakse objekti vahetule ümbrusele.

Harju IV – Saku–Harjumaa/Raplamaa piir (Merko & GRK)

  • Teostati märkide pesu
  • Teostati teedepesu Tõdva-Hageri teel ja Kiisa avariijaama teel
  • Igapäevane harjamine ja ristumiskohtade pesu.
  • Objektist väljumine toimub kontrollitud puhastuspunktidest.
  • Planeeritakse ehitada Hao teele umbes 100 m freespurust lõik, et vähendada pori teket.
  • Peetakse puhastustegevuse logi ning karjääre survestatakse omapoolset puhastust tõhustama.
  • Koostöö Transpordiameti ja Saku vallaga on tihe; olukord on viimastel nädalatel paranenud.

Rapla I – Harjumaa/Raplamaa piir–Loone (Verston)

  • Teede seisukord on hea
  • Igapäevaselt töötas kaks harjaautot ning vajadusel imur.
  • Odulemma karjääris pestakse veokeid survepesuritega, mis on andnud märgatava tulemuse.
  • Vedusid teostasid kokku 24 autot

Rapla II – Loone–Hagudi (Verston)

  • Töös on kaks harjaga masinat ning teede olukord on rahuldav.
  • Materjali vedu toimub Rainu (Trev-2) karjäärist kuue poolhaagisega; enne Kuku viadukti pööravad veokid objektile.
  • 20. novembril lõpetati vedu üle riigitee 15 Tallinn–Rapla–Türi, mistõttu päevasel ajal sellel lõigul vedusid ei toimu.

Rapla III – Hagudi–Alu (Tariston)

  • Alates 20.11.2025 Tariston karjääridest materjalivedusid ei tee.
  • Vedude võimalikust taasalustamisest antakse eraldi teada.
  • Teedel 20131 ja 20113 ei teostata alates 19.novembrist karjääridest materjalivedusid.
  • Teel 20141 toimusid veod kuni 19.novembrini ja pärast vedude lõppu on teede seisukord rahuldav.
  • Põhirõhk kriitiliste ristmike puhastamisel; harjamist tehakse pidevalt.

Rapla IV – Alu–Kärpla (Verston)

  • Veoteede seisukord on rahuldav ning fookus on sõiduradadel ja nende tagusel alal. Järelevalveüksus teeb vähemalt kolm korda nädalas veoteede regulaarseid ülevaatusi. 
  • Töös on kuus puhastusüksust, mis katavad Orava, Purila, Reinu ja Rüütja karjääridega seotud lõigud ning Rapla jaama ja Raikküla tsooni. Puhastust tehakse vastavalt lõikude koormusele ja vajadusele.
  • Koostöö Rapla vallaga toimib sujuvalt ning teavitustele reageeritakse operatiivselt.

Rapla V – Kärpla-Selja (TREV-2 Grupp)

  • Igapäevaselt tarnitakse ehitusmaterjali Reinu karjäärist Nurtu suunas.
  • Esmaspäeviti tarnitakse ehitusmaterjali Kenni karjäärist Nõlva tänavale.
  • Esmaspäevast reedeni tarnitakse ehitusmaterjali Lubja karjäärist Velise jõe ligipääsuteele.
Kärpla-Selja lõigu vedudeks kasutatavad teed

Pärnu I Selja-Tootsi (Tariston)

  • Ahekõnnu karjäärist teostatakse vedusid mööda teed mnt 20254 ja Tugimaantee 27 kaudu Kootja teele ning sealt RW150101 lõigule (läbi Järvakandi). Vedusid tehakse kolmel päeval, perioodil 26.–28.11, koguses ligikaudu 2500 tonni (~1400 m³).
  • Puhastusmeetoditena kasutatakse traktorit harjaga T27/mnt 20254 mahusõidul ning lisaks harjaautot. Puhastust teostatakse Kootja tee ja T27 mahusõitude piirkonnas.

Küsimused ja kontaktid

Kui tekib küsimusi või puudutab probleem konkreetset lõiku, saab kõige kiirema info vastava lõigu veebilehelt või võttes ühendust ehitajaga, lõikude kaupa on info leitav SIIT.

Täname kogukonda kannatlikkuse ja tagasiside eest. Koostöös partneritega teeme kõik, et liiklus oleks võimalikult ohutu ja teed võimalikult puhtad. Rail Baltica projekteerimise ja ehitamisega seotud küsimustes Harjumaal saab ühendust võtta: harju@rbe.ee ning Raplamaal: raplamaa@rbe.ee


Kuidas see lugu Sind end tundma pani?
Rõõmsana
0
Üllatunult
0
Targemana
0
Ükskõikselt
0
Kurvana
0
Vihasena
0