Rail Baltic Estonia alustab sel nädalal uusi geoloogilisi uuringuid Pärnu–Ikla lõigul, et valmistuda kiirraudtee projekteerimiseks ja ehituseks Eesti lõunapoolses osas. 2026. aasta kevadeni kestvad uuringud on vajalikud, et projekteerida ohutu ja töökindel raudtee.
Töid tehakse Pärnu linna, Häädemeeste valla ja Saarde valla territooriumil paiknevas trassikoridoris. Eesmärk on täiendada varem tehtud geotehnilisi uuringuid ning täpsustada aluspinnase omadusi – hinnata pinnase tugevust, ehituseks sobivust ja põhjavee taset. Tulemused on aluseks raudtee ja rajatiste lõplikule projekteerimisele.
Uuringuid viib läbi rahvusvaheline allianss, kuhu kuuluvad Bouygues Travaux Publics, Budimex S.A., INGEROP CONSEIL ET INGENIERIE (ICI), KMG Infra OÜ ja WSP Finland – need ettevõtted projekteerivad ja ehitavad koostöös aastaks 2030. valmis Rail Baltica lõigu Pärnu ja Eesti-Läti piiri vahel. Töödega alustatakse sel nädalal põhja poolt ning lähinädalatel ka lõuna suunast. Uuringud kestavad vähemalt 2026. aasta kevadeni ning vajaduse korral lisatakse puurimiskohti varasemate vahele.
Trassikoridoris tehakse puuraugud umbes iga 100–200 meetri järel, kust võetakse proovid laborianalüüsideks. Pärast puurimist tähistatakse augud ning jäetakse avatuks põhjavee taseme mõõtmiseks. Pärast tööde lõppu taastatakse maaüksustel varasem olukord nii hästi kui võimalik.
Olenevalt pinnasest kasutatakse puurimiseks roomikutel, ratastel või ekskavaatori noole otsas paiknevaid puurmasinaid. Kohalike elanike võimalikult vähe häirimiseks teostatakse elamute läheduses töid tööpäevadel kella 7 ja 19 vahel, muudes trassilõikudes ööpäevaringselt ning neid viivad läbi mitmed alltöövõtjad.
Uuringute tegemiseks on vajalik maaomanike luba. Rail Baltic Estonia teavitab ja küsib eelnevalt nõusolekut kõigilt kinnistuomanikelt, kelle maa jääb Rail Baltica trassikoridori.

Geoloogiliste uuringute tegemine Rail Baltica trassil on oluline ehitusele eelnev etapp. Sarnaseid puurimisi ja uuringuid viidi läbi ka 2020. aastal.