Tallinna Ülemiste ühisterminali arhitektuurse ideekonkursi žürii tunnistas üksmeelselt parimaks ideekavandi “Tagasi”, mille autoriks oli arhitektibüroo 3+1 arhitektid OÜ koosseisus Gert Guriev, Markus Kaasik, Riin Kersalu, Kerstin Kivila, Taavi Lõoke, Mihkel Meriste, Andres Ojari, Siim Tiisvelt ja Ilmar Valdur.

Tallinnasse Ülemiste raudteejaama juurde Peterburi tee ja Raudtee vaheline alale kavandatava ühisterminali arhitektuurivõistluse eesmärk oli saada parim lahendus terminalihoonele koos ümbritseva avaliku ruumiga.

Žürii pidas võidutöö oluliseks, et terminalihoone on visuaalselt nähtav nii Peterburi tee kui Suur-Sõjamäe tänava poolt tulijatele ning hindas efektset raudtee kohale tõstetud vormi. „Esikoha tõi võidutööle eeskätt tugev arhitektuurikontseptsioon: punane „ämblikmaja” raudtee kohal on lihtsasti haaratav maamärk, mis ootesaalides pakub põnevat ruumielamust: kaugusesse suunduv raudtee, mida mööda saabuvad maja alla suubuvad rongid.” selgitas Tallinna linna peaarhitekt Endrik Mänd. „Maja tõstmine raudtee kohale on ekspertide hinnangul kõige soodsam ning tehniliselt kõige lihtsam lahendus ja see kompenseerib kulutused, mis tuleb teha inimeste viimiseks kolmanda korruse tasandile” lisas Mänd.

Ideekonkursi teise auhinna pälvis kavand «Puhkus», mille autorid on Maarja Kask ja Ralf Lõoke Salto AB OÜst. Kolmanda auhinna sai ideekavand märgusõnaga «Aurumassin», mille autorid on Peeter Pere, Eva Kedelauk, Janek Maat, Anna-Liisa Unt ja Robert Kähr Peeter Pere Arhitektid OÜst. Ergutuspreemiad määrati arhitektibüroo OÜ Stuudio Tallinn võistlustööle «Peatänav» ja arhitektibüroo B210 OÜ tööle «Ootus».

Tallinna Ülemiste ühisterminali arhitektuursele ideekonkursile saabus 15 võistlustööd Eestist ja välismaalt, millest vastas nõutud tingimustele 14.Ülemiste ühisterminali arhitektuurse ideekonkursi korraldas linnaplaneerimise amet koostöös majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ning Eesti Arhitektide Liiduga.

Võidutööde alusel koostatakse piirkonna detailplaneeringud ja projekteeritakse Tallinna ühisterminali ja Rail Baltic reisiterminali hoone koos linnapargiga. EL rahastuse toel jätkatakse ettevalmistustega Rail Baltic raudtee ehitustöödeks, mis algavad eeldatavasti aastatel 2017-2018.

Kõik ideekonkursi materjalid sh protokollid on leitavad Tallinna linna kodulehelt.