Rail Baltic Estonia sõlmis projekteerimislepingu Eesti ettevõttega AllSpark OÜ, et ühendada Muuga sadam tulevase Rail Baltica trassiga. Ligikaudu 16 kilomeetri pikkune Soodevahe–Muuga lõik kavandatakse kaubarongiliikluseks ning tähistab kogu Eesti raudtee- ja logistikasektori jaoks olulist arenguhüpet. Lepingu summa on ligi 2,9 miljonit eurot, millele lisandub käibemaks.
Rail Baltic Estonia juhatuse esimehe Anvar Salometsa sõnul on Muuga ühendus ainulaadne kogu projekti ulatuses:
„Muuga kaubajaama ühendamine Rail Baltica trassiga on Eesti jaoks strateegilise tähtsusega. See on ainus koht Eestis, kus Euroopa standardile vastav raudtee saab olema ühendatud sadamaga, mis võimaldab rahvusvahelisi kaubavooge suunata otse sadamast Euroopasse.“
Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm kinnitab ühenduse laiemat mõju kogu Eesti kaubandusele:
„Rail Baltica ühendus annab Eesti logistikale uue mõõtme, muutes Muuga sadama piirkonna konkurentsivõimelisemaks transpordisõlmeks. Tänu Rail Baltica kaubajaamale avaneb võimalus kujundada Põhja- ja Lõuna-Euroopat ühendav kaubakoridor, mis loob uusi keskkonnasõbralikemaid võimalusi nii Eesti kui Lääne-Euroopa kaubavedajatele.“
Projekteeritakse 1435 mm rööpmelaiusega raudtee ja lisaks uuele raudteetrassile kavandatakse ümber ka kõik Rail Baltica ehitusest mõjutatud taristuüksused: olemasolev 1520 mm rööpmelaiusega raudtee, ristuvad teed ja tehnovõrgud. Trassile lisanduvad hooldusteed, müratõkkeseinad, truubid ja tugiseinad. Muuga kaubajaama piirkonda projekteeritakse Rail Baltica juhtimiskeskus ja depoohoone.
AllSpark OÜ juhatuse liige Erki Kimber rõhutab kodumaise insenerimõtte rolli suures taristuprojektis:
„On äärmiselt hea meel tõdeda, et ka kodumaisel kapitalil põhinevatel ettevõtetel on võimalus sedavõrd suures ja olulises projektis peatöövõtjana väärtust luua. Tegemist on seni mahukaima ja pikima töölõiguga meie senises Rail Baltica tööde portfellis, mis muudab projektlahenduste koostamise ning juhtimise eriti põnevaks väljakutseks. Soodevahe–Muuga lõigu projekteerimine on suurepärane võimalus meie oma Eesti inseneridele näidata pädevust ja nutikust tõhusalt realiseeritavate ning kestvate lahenduste väljatöötamisel. Kogu AllSparki meeskond on äärmiselt uhke ja elevil, et saame anda oma panuse nii mastaapse ja tulevikku suunatud taristuprojekti edusse – ja kindlasti aitab see ka noorte inseneride järelkasvule kaasa.“
Ta lisas, et kuna AllSpark tegeleb igapäevaselt lisaks projekteerimisele ka taristu ehitamisega, siis saab ettevõte pakkuda lisandväärtust nii sisulises kui protseduurilises vaates.
Projekteerimistööde tulemuseks on ehitusprojekt koos vajalike lubadega, mille alusel saab Rail Baltic Estonia liikuda ehitusfaasi. Lepingu lõpptähtaeg on september 2027, kuid osad projektid valmivad varem, võimaldades alustada ehitust 2027. aastal. Ehitustööd kestavad eeldatavalt kuni 2030. aastani.
