Euroopa Komisjon avas taotlusvooru üle-euroopaliste transpordiprojektide rahastamiseks. Transpordivoliniku Siim Kallase kinnitusel on Rail Baltic üks eelisolukorras olevatest projektidest.

Euroopa ühendamise rahastu, mille kaudu loodetakse kaasfinantseeritseerida ka Rail Balticut, investeerib esimeses voorus piiriülestesse transpordiprojekidesse 11,9 miljardit eurot, vahendas “Aktuaalne kaamera”.

Rahastuse eesmärk on kõrvaldada nn pudelikaelad, parandada ida-lääne suunalisi ühendusi ning täiustada kogu Euroopa Liidus piiriülest transporti ettevõtete ja kodanike jaoks.

“Projektide ettevalmistajatel on kõva töö, aega ei ole palju. Veebruar 2015 on esimeste taotluste esitamise lõpptähtaeg. Jääb ainult öelda seda, et kui suur skeem on loodud, võrgustik on olemas, raha on olemas, siis nüüd algab teostamise faas, kus on musttuhat probleemi,” rääkis Kallas.

Rail Balticu rajamise mõttekust ei ole kunagi keegi vaidlustanud.”Ei ole siia tulnud mingeid murelikke signaale, et asi võiks toppama jääda. Baltimaad on üldiselt efektiivsed selliste projektide realiseerimisel, nii et ma loodan kõige paremat. Kui see taotlus tuleb, siis vaadatakse kõiki asjaolusid. Aga ma olen kogu aeg öelnud, et Rail Baltic on kogu selles üle-euroopalises võrgustikus olnud üks kõige eelistatavamaid projekte. Mitte keegi ei ole mitte kunagi vaidlustanud Rail Balticu rajamise mõttekust, aga kõik sõltub ikka sellest, kuidas detailid lõpule viiakse,” selgitas volinik.

Allikas: ERR Uudised, http://uudised.err.ee/v/majandus/08f7f8a3-8cf4-4f85-8862-0c793bffd239