Tänasel Rail Balticu juhtkomitee kohtumisel otsustati Harju maavanema ettepanekul, et raudtee planeerimist jätkatakse Harjumaal ja Raplamaa põhjaosas niinimetatud läänepoolsel trassivariandil.

Ehkki majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) eelistatud idapoolse trassiga võrreldes on tegemist ehitusmaksumuselt mõnevõrra kallima alternatiiviga, on planeerimisseaduse kohaselt trassivaliku otsustusõigus maavanemal.

Projektijuhi Miiko Perise kinnitusel alustatakse ka regionaalse transpordi tulevikuperspektiive silmas pidades analüüsi kohaliku rongiliikluse peatuste tehnilise teostatavuse osas.

“Kuigi kohalike peatuste väljaehitamise maksumust pole arvatud raudtee rajamise projekti eelarvesse ja sellist mahukat investeeringut peab riik eraldi kaaluma, on mõistlik seda küsimust analüüsida,” selgitas Peris MKM-i pressiteates.

Rail Baltic on kiirraudtee trass, mis hakkab tulevikus Eestit ühendama ülejäänud naaberriikide Läti, Leedu ja ülejäänud Euroopaga. Euroopa Liidu rahastuse toel jätkatakse ettevalmistustega ehitustöödeks, mida alustatakse eeldatavasti aastal 2018.

Allikas: http://uudised.err.ee/v/eesti/66ffbc1d-7d2f-4e4e-a997-251b11131001