Rail Baltic Estonia kuulutas välja järjekorras kolmanda hanke Rail Baltica raudtee põhitrassi ehitamiseks.

Kohila ja Rapla valla territooriumile jääva ehituslõigu pikkuseks on 7,1 kilomeetrit ning see kulgeb Loonelt Hagudini. Ehitushanke õnnestumise korral plaanitakse ehitusega alustada 2024. aasta alguses.

„Oleme viimase poole aasta jooksul kuulutanud Rail Baltica põhitrassi ehitushankeid välja juba 21 kilomeetri ulatuses ning tõenäoliselt saame sarnase mahu hankeregistrisse üles saada veel selle aastanumbri sees,“ lausus Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets.
Salometsa sõnul püütakse maksimaalselt niigi lühikest ehitushooaega ära kasutada, mistõttu käib vilgas ehitamine ka Rail Balticaga ristuvatel rajatistel. Praeguseks on valminud kaheksa ristumist ning ehitus toimub veel üheksal objektil.

Rail Baltica Mälivere sild

Põhitrassi ehitamisega loodetakse alustada veel sel aastal. Viimasena ehitushankesse läinud 7,1 km pikkusel põhitrassilõigul tuleb ehitusettevõttel lisaks muldkehale ehitada kaks ökodukti, üks maanteeviadukt ja kaks raudteeviadukti, samuti pea 5 km müratõkkeseinu.
Antud lõigule jääb ka Eestis ainulaadne, 224 meetri pikkune raudteesild.

Loone-Hagudi lõigul ristub tulevane Rail Baltica raudteetrass ka olemasoleva Edelaraudtee koridoriga. Sellega seoses ehitatakse ajutine ümbersõiduraudtee, mis võimaldaks ehitajal rajada uue Pureva raudteeviadukti ja Tamme tee tunneli ning Röa ökodukti Edelaraudteele.

Tulevikus hakkab Edelaraudtee kulgema üle Rail Baltica trassi.

Lõigu ehitusleping loodetakse eelduste kohaselt sõlmida käesoleva aasta viimastel kuudel.

Varasemalt on Rail Baltic Estonia hanked välja kuulutanud Harju ja Rapla maakondade piirist kuni Sihi teeni kulgeva 9,4 km pikkuse lõigu ning Ülemiste jaama ida küljest Lagedi tee ristumiseni kulgeva 4,8km pikkuse lõigu ehitamiseks.

Rail Baltica raudtee ehitamist rahastatakse 85% ulatuses Euroopa Liidu fondide vahenditest.