Rail Baltica rahvusvahelise raudtee Eesti põhitrassi esimeste lõikude ehitustööd algavad 2024. aasta kevadel. Täna kuulutas Rail Baltic Estonia välja hanked järgmise 52,6 km põhitrassi alusehituse ja ristumiste rajamiseks.

Koos peagi lepinguteni jõudvate trassilõikudega peaks hiljemalt aasta pärast toimuma ehitustegevus 74 kilomeetril Rail Baltica Eesti trassiosal, mis moodustab enam kui kolmandiku kogu Eesti põhitrassi pikkusest. Harju maakonnas läheb raudtee ehitusse kogu ulatuses Ülemiste reisiterminalist maakonna piirini.

„Rail Baltica raudtee ehitamine on kahtlemata nii meie 2024. kui ka sellele järgnevate aastate prioriteediks. Aasta pärast tahame näha, et käiks aktiivne raudtee alusehitus rohkem kui kolmandikul Eesti osal tulevasest raudteest. See võimaldab meil püsida graafikus, kus saaksime 2030. aastal alustada rongiliiklusega,“ lausus Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets.

Salometsa sõnul saavad äsja väljakuulutatud põhitrassi ehitushanked olema tõenäoliselt viimased, mida lahendatakse nii lühikeste lõikudena. „Oleme muutmas hankestrateegiat ülejäänud raudtee alusehituse ja pealisehituse hankimiseks ning otsime hetkel ka konsultanti, et minna edasi niinimetatud allianss mudeliga,“ selgitas Salomets.

Täna kuulutati välja viie põhitrassilõigu ehitushanked Harju- ja Raplamaal: Soodevahe – Kangru; Kangru – Saku; Saku – Harju/Rapla maakonnapiir; Hagudi – Alu; Alu – Kärpla.
Nimetatud lõikudel on tänaseks juba valmis ehitatud või ehitamisel üle 20 raudteeristumise.

Avaldatud hangete eelduslik kogumaksumus on suurusjärgus 400 miljonit eurot. Ehituslepingu pikkuseks on olenevalt lõigust 40-48 kuud.